pondělí 7. prosince 2015

Seriálová adventní kalendář

Follow my blog with Bloglovin
Svět se hroutí, píšu druhý článek v rozmezí jednoho týdne!

I když popravdě se jedná jenom o malou zprávičku. Nejsem nějak extra velký milovník seriálů, neznám všechny seriály na světě, ale přesto jsem si oblíbila Seriálový adventní kalendář na SerialZone. Úkolem je uhádnout o jaký seriál se jedná. Není potřeba ho znát, většinu z těch seriálů totiž opravdu neznám. Stačí razit taktiku "popiš, co vidíš", někdy v angličtině a někdy v češtině. Takže namáhejte mozkové závity, snažte se to uhádnout a pokud nebudete vědět, sjeďte dolů, protože tam vám budu dávat sem do článku malé nápovědy, které tam dopíši vždy hned, jakmile tu hádanku uhádnu.





1.12
Tenhle seriál musíte popsat v češtině. Můžete si pomoct tím, že budete hledat nějaký seriál spojený s kruhem. Pokud na to vážně chcete přijít sami, tak si musíte pohrát s těmi písmeny. Nápověda - použijte předložku v.

2.12
Tentokrát popisujte v angličtině. Klidně si vezměte slovník a najděte si všelijaké varianty ozubeného kolečka v angličtině. Potom jenom přihoďte jedno přídavné jméno, které určuje polohu toho kolečka, na který ukazuje šipka, oproti ostatním. Ale pozor, podle mého popisu je možné přijít hned na dvě přídavné jména (víc mě jich nenapadá). Jedno je to správné, druhé špatně, takže se nezasekněte u jednoho.

3.12

Tohle je o něco těžší. Opět musíte popisovat v angličtině. Využijte déšť, přeložte ho a přidejte k němu tvar těch kapek. Pak ještě stačí doplnit určité přídavné jméno.

4.12

Jedna ze zatím nejtěžších hádanek. Doslova musíte popsat, co vidíte. Popisujte v angličtině a začnete u toho přívěsku, za něj doplňte NA čem je. Anebo můžete razit stejnou taktiku jako já, googlit spojení "seriál klíče". Správně tudy cesta k cíli nevede, ale já jsem měla štěstí, že mi google jako pátou možnost hodil daný seriál, protože jeho sedmý díl se jmenuje "Klíče". V tu chvíli jsem si to ani neuvědomila, prostě mě napadlo ten seriál zkusit a pak až jsem si uvědomila, proč to tak vlastně je.

5.12
Na mém blogu nejsou vidět písmena po stranách kvůli tmavému pozadí. Dole je S, nalevo W, nahoře N a napravo B.

Pro změnu jedna ze zatím nejlehčíh hádanek. Stačí poznat kompas, znát světové strany, říct si anglicky tu, na kterou tady kompas ukazuje a rozpoznat i to, co je na tomhle kompasu špatně. Pak jenom to špatné spojte se světovou stranou. Easy, že jo? Mně trvala deset vteřin.

6.12

Jedná se o jedno anglické slovo složené ze dvou. To druhé slovo je očividné hned z obrázku. To první musíte dát dohromady z nápisu na dveří, aneb komu ten dům patří. Upozorňuji, že ten nápis nijak nesouvisí s láskou, manželstvím, randěním atd... Souvisí s těmi postavami.

7.12

U tohoto obrázku moc nesouhlasím s tím, jak je nakreslený. Představovala bych si ho malinko jinak. Ale jedná se o dvě anglická slovíčka. První poznáte hned (a pak k tomu budete muset dát příponu -er). Právě s tím druhým slovíčkem je to složitější. Mě pořád napadaly krevní destičky, ale ty to nebyly. Je to naopak jedna z nejzákladnějších a nejmenších částí lidského těla. Na biologii se ji zpravidla někdy učíte kreslit, i s jejím vnitřkem a s popisky. Ale asi na to pak budete potřebovat slovník, protože tohle není slovíčko, které se v běžné mluvě používá, pokud se tedy nebavíte s biologem.

8.12

Dnes je to docela jednoduché na logiku, stejný princip byl už použít v jedné hádance v roce 2013. Problémem je spíš přijít na to správné slovíčko. Buď to slovíčko můžete odhalit v češtině a pak ho přeložit, anebo jít na to rovnou v angličtině. Já bych na to bez nápovědy sama nepřišla. Když vezmu to slovíčko v češtině a pokusím se ho přeložit, tak my ve slovníku vyjede kupa možností. V angličtině je to slovíčko, které bývá často použito v seriálech, ale já si ani tak nevybavuju, že by ho často používali. Rozhodně na to ale nejdě jako já přes true, správně, dobře a podobné metody. Nikam nevedou. Pomůžou vám jenom v případě, že si představíte, kdo vám to do písemky/úkolu/atd... napíše a co při tom vlastně provádí. Získáte tak to vytoužené slovíčko.

Chtěli byste znát řešení? Tak to si počkejte na 24. prosince!

Žádné komentáře:

Okomentovat